۶۵۰ هزارشکایت علیه اپراتورهای اینترنت دررگلاتوری …!

سرویس اجتماعی : درمتن خبری  فارس  ازجهرمی وزیر جدید ارتباطات به   آمار شکایاتی اشاره شده که فقط رگلاتوری  ثبت  کرده و  باتوجه باینکه از هر ۱۰۰ نفر یک نفر وقت صرف شکایت میکند لذا واگر فرض کنیم درارائه آمار  رگلاتوری به مردم راست گفته باشدآمارموجود میتواندیک هزارُمِ شکایات موجود بوده باشد.بنابراین ایرانسل بعنوان شاگرداول این شکایات بتنهایی بیش از ۴۵۰ هزار شاکی را رکوردزده است . 

 

فارغ ازاینکه رگلاتوری خود همدست اپراتورهاست وتاکنون هرگز ازمصرف کننده ها حمایتی درخورننموده باید منتظر بودودید این وزیرخیلی جوان  که کمترین رای اعتماد مجلس (یعنی ملت) را دارد آیادرآینده وضعیت کاپیتالیستی وغیراخلاقی حاکم برسرویس دهندگان واپراتورهارا بسمت اسلامیت جمهوری کشور بازخواهدگرداندیا مانورتبلیغاتی آقای جهرمی بوده است! 

 

بارها دررسانه های مستقل از کم فروشی،تبلیغات مزاحم وغیراخلاقی، دزدی درروز روشن از پول مردم توسط اپراتورها به وزرای پیشین گزارش شده بود بعبارتی گزارش اعتراضی یک رسانه یعنی  گزارش هزاران شهروندکه رگلاتوری عملا وعمدا از رسیدگی عدول نموده است .

 

 

 

شرکت‌های دارای شکایت اینترنتی معرفی شدند+اسامیخبرگزاری فارس: شرکت‌های دارای شکایت اینترنتی معرفی شدند+اسامی

 

فارس در۴ مرداد با آب وتاب درتمجید  نوشت وزیر ارتباطات همسویش نوشت:  وزیرجدید  که وعده داده بود به عنوان بهترین راه نظارت، شنبه اسامی شرکت‌های کم فروش اینترنتی را رسانه‌ای کند، در آخرین ساعات امروز اسامی شرکت‌هایی که شکایت اینترنتی داشته‌اند منتشر شد.

 

به گزارش چیچست نیوز : خبرگزاری فارس نوشته است ، جهرمی وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات به تازگی وعده رسانه‌ای کردن نام شرکت‌های کم فروش در حوزه ICT را داده بود.

 

محمد جواد آذری جهرمی گفته بود: «مردم از کم‌فروشی اینترنتی گلایه دارند و به همین جهت باید تنظیم مقررات در استان‌ها نیز فعال شود و شکایات مردم را دریافت کند. این نیازمند این است که نظارت مردم بر مردم فعال شود. من گفتم روز شنبه تمام شکایاتی که در رابطه با کم‌فروشی اینترنت وجود دارد، به صورت رسانه‌ای منتشر شود تا روشن شود مردم از چه کسانی شکایت دارند. این نظارت بهترین راه نظارت است. هیچ ترسی هم از هیچکسی نداشته باشید و ملاحظه‌ای نکنید. شکایات را منتشر کنید تا اصحاب رسانه آن را به مردم منتقل کنند و مردم بدانند شکایات کجاست و از کیست و چه کسی رعایت نمی‌کند. نمی‌شود ما مدیون مردم باشیم و مردم از ما طلب کنند و ما پاسخگو نباشیم.»

 

فارس  در گزارشی با عنوان «شنبه موعود اعلام اسامی شرکت‌های کم‌فروش اینترنت فرا رسید/ وزیر جوان ارتباطات تابوی غول‌های متخلف ICT را می‌شکند؟» با اعلام سررسید این وعده، نوشت: صدای شکایت کاربران حوزه ICT از شرکت‌های ارائه دهنده خدمت تاکنون همواره بلند بوده اما به جز موارد حادی که به رسانه‌ها کشیده می شد اغلب به گوش کسی نمی رسید به همین دلیل بی نتیجه بودن شکایات از شرکت های دارای پول و قدرت حوزه ICT دیگر در ذهن مشترکان نهادینه شده است. اما اکنون که وزیر جوان ارتباطات خود موضوع برخورد با متخلفان از طریق رسانه‌ای کردن نام آنها را مطرح کرده باید صبر کرد تا دید عمل محیرالعقول شکست تابوی کم فروشان در حوزه ICT سرانجام به نتیجه خواهد رسید و وزیر جوان از این آزمون سخت بیرون خواهد آمد یا خیر.»

 

در آخر ساعت امروز رگولاتوری لیستی از شرکت های اینترنتی که شکایت داشته اند را اعلام کرد. این اپراتورها بیش از ۲۰ شکایت در حوزه اینترنت پرسرعت داشته‌اند.

 

 

حسین فلاح جوشقانی سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی نیز در این باره، گفت: حدود ۶ درصد مجموع شکایت‌های ثبت شده در سامانه ۱۹۵ در سال ۹۵ مربوط به ارائه خدمات اینترنت پرسرعت بوده که در ۴ بخش تحویل ترافیک کمتر از مقدار فروخته شده، تحویل سرعت کمتر از قرارداد، گرانفروشی و تعرفه خدمات در این سامانه ثبت شده است.

 

وی افزود: درصد کمی از شکایت های ثبت شده مربوط به اینترنت است با این حال در کنار نظارت جدی رگولاتوری، باید اطلاع رسانی کافی درباره استفاده از خدمات این حوزه و روش های جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی، از سوی اپراتورها به مردم ارائه شود.

 

به گفته وی آمار شکایات مربوط به ۵ ماهه سال ۹۶ در روزهای آتی اعلام می شود.

 

 

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :