چیچست نیوز
صفحه اصلی > محیط زیست :  واکنش محمد درویش به شعارهای توخالی سخنگوی دولت درباره دریاچۀ اورمیه!

 واکنش محمد درویش به شعارهای توخالی سخنگوی دولت درباره دریاچۀ اورمیه!

 واکنش محمد درویش به شعارهای توخالی سخنگوی دولت درباره دریاچۀ اورمیه!

 

اگر فقط یاد بگیرید دروغ نگویید، بهترین خدمت به اسلام و کشور را کرده‌اید!

 

 

1️ آن زمان که حسن روحانی تحت فشار منتقدان اصول‌گرای خود بود، از سه سال دوره ترسالی کم‌سابقه در حوضه آبخیز دریاچه ارومیه استفاده کرد و آشکارا بهبود اندک تراز دریاچه ارومیه را به نام خود سند زد! ما البته همان موقع کارزار #دولت_محیط_نیستی را راه انداخته و هشدار دادیم که با دروغ نه می‌توان دریاچه را احیا کرد و نه مملکت را اداره؛ فقط اعتماد ملی و سرمایه اجتماعی را از هم پاشیده و مردم را از کارایی نظام تدبیرتان بیش از پیش ناامیدتر می‌کنید که کردید!

 

2️ حالا هم بعد از عملکرد فاجعه‌بارتر دولت ابراهیم رییسی در احیای دریاچه ارومیه که سبب شد تراز دریاچه ارومیه به کمترین میزانش در طول نیم‌قرن اخیر کاهش یابد – نمودار را در کلیپ دقت کنید – به مدد افزایش بارندگی در حوضه آبخیز دریاچه ارومیه در سال آبی جاری که سبب شده میزان ریزش‌های آسمانی حدود بیست درصد بیشتر از میانگین ۵۵ ساله شود، ناگهان آقای سخنگو یادش افتاده که می‌توان از ناآگاهی مردم سوءاستفاده کرده و بهبود اندک سطح تراز دریاچه را در مقایسه با بدترین بحران در سال پیش به نام دولت مطبوعش سند زند و دوباره در همان دامی بیفتد که حسن روحانی افتاد.

 

3️ چرا متوجه شعور مردم نیستید؟ چرا آنقدر مردم را دست‌کم می‌گیرید؟ چرا فکر فردای آشکارشدن دروغ خود را نمی‌کنید؟ اگر سال آینده دوباره وضعیت اقلیمی دریاچه شبیه یک سال نرمال یا خشک شد، آنگاه چه پاسخی برای افکار عمومی دارید؟ واقعاً چرا متوجه هزینه دروغ‌ها برای حکومت دینی خود نیستید؟ یعنی فکر می‌کنید تا سال آینده هم نمی‌مانید یا چی؟

 

4️ آقای جهرمی، سخنگوی محترم دولت! شما زمانی می‌توانید ادعا کنید که در احیای دریاچه ارومیه موفق بوده‌اید که حقابه دریاچه به میزان ۳.۴ میلیاردمتر مکعب در سال را از محل کاهش نیازهای بخش کشاورزی و پلمپ چاه‌ها تامین کرده باشید. لطفا بگویید از حدود ۹۰هزار حلقه چاه، تاکنون چند حلقه آن را پلمپ کرده و به مالکان خسارت پرداخته‌اید؟ شما باید وسعت اراضی کشاورزی و باغی را به دهه هفتاد بازگردانده و درعوض معیشت‌های جایگزین برای کشاورزان معرفی کنید؛ نه‌تنها چنین کاری نکردید که وسعت چغندرکاری‌ها دست‌کم ۲۴ هزار هکتار هم افزایش یافته و یک کارخانه قند جدید هم به حوضه افزوده‌اید.

 

5️ امروز، دوم اردیبهشت ۱۴۰۳ در آستانه روز جهانی زمین من- محمد درویش – از شما می‌خواهم دست‌کم قول دهید دیگر با دروغ به درمان محیط‌زیست ایران اقدام نکنید که بهترین خدمت به زمین است. همین و تمام!

 

برای درس‌گرفتن از تاریخ!/محمددرویش

 

#دریاچه_ارومیه_جان_ماست

#نه_به_دروغ_درمانی

 

ARDASHIR2023

سایت خبری مستقل ملی ومردمی چیچست نیوز: Chichest News, an independent national and public news site

دیدگاهتان را بنویسید