چیچست نیوز
صفحه اصلی > سیاسی و اجتماعی :  انتخابات یا #رفراندوم 1402؟

 انتخابات یا #رفراندوم 1402؟

 انتخابات یا #رفراندوم 1402

 

 آیا می‌شود انتخابات پیش رو را به‌نوعی رفراندوم دانست؟

 

باتوجه‌به گفته‌ها، دستورات حکومتی ، تحدیدات و تهدیدات و… که در چند روز اخیر مطرح شده، تصمیم‌گیری برای رأی‌دادن یا رأی ندادن یا به عبارتی، مشارکت در انتخابات یا عدم مشارکت و #تحریم آن، کمی سخت ، دشوار و خطرناک شده و به نظر می‌رسد که در زمان کنونی، تنها چیزی که برای بسیاری از مردم حایز اهمیت است، ماهیت سیاسی انتخابات است که در دو وجه حمایت از حاکمیت یا #اعتراض و #مخالفت با آن متبلور خواهد شده است.

 

این کنشها تا آنجا اهمیت پیدا کرده که شاهد جنگ قدرت و انواع افشاگری ها، انشعاب درونی راست‌گرایان و افتراق چپ‌گرایان سنتی، به راست چرخیدن برخی چپ‌گرایان، اعتراضات رادیکال‌های جناح راست، پیاده‌شدن برخی از اصلاح‌طلبان از قطار همراهی با حاکمیت، اعلام موضع صریح و آشکار #روحانیان_نواندیش و #کهنه_سربازان دل آزرده و #ایثارگران مبنی بر تحریم انتخابات نیز هستیم. .

تئوری منسوخ تفرقه قومی برای تقویت کارناوال انتخاباتی

حتی علی رغم مانورهای نخ نما وتکراری باندهای قدرت وثروت درتامین آتش هیزم تفرقه منجمله درخطه مناطق ترک نشین وکردنشین آذربایجان غربی با تزِ نخ نمایِ « کورد گیرمه سین تورک گیرسین» یا «تورک گیرمه سین کورد گیرسین مجلیسه!» دیگر مردم بعداز شهادت ژینا(مهسا) این توطئه تفرقه را پشت سرگذاشته اندو انگیزه ها عوض شده حتی اکثریت کُردها دریافته اندوکیل الدوله کُردیاتُرک سروته یک کرباسندو نسخه گروههای تجزیه طلب باطل است وتنهاراه سعادتشان وحدت قومی است .

از نظر نگارنده، می‌توان انتخابات  1402 را به نوعی رفراندوم معنا کرد و فردای انتخابات را تداوم وضعیت موجود، یا آغازی برای رسیدن به وضعیت تغییر به مطلوب دانست.

پس به امید آنکه همگان با داشتن اخلاق انتخاباتی، آگاهانه به #رفراندوم آری یا نه، پاسخ خردمندانه داده و پای نتایج آن بمانند.

پاینده باد ایران آزاد، آباد و شاد

 

ARDASHIR2023

سایت خبری مستقل ملی ومردمی چیچست نیوز: Chichest News, an independent national and public news site

دیدگاهتان را بنویسید