چیچست نیوز
صفحه اصلی > سیاسی : توضیح وزیر ارشاد درباره توقیف روزنامه سازندگی

توضیح وزیر ارشاد درباره توقیف روزنامه سازندگی

توضیح وزیر ارشاد درباره توقیف روزنامه سازندگی

روزنامه «سازندگی» توقیف شد

هیات نظارت بر مطبوعات در جلسه امروز خود روزنامه سازندگی را به استناد تبصره دو ماده (5) و بند یازده ماده (6) قانون مطبوعات توقیف کرد.

به گزارش روابط‌عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، هفتمین جلسه از نوزدهمین دوره هیات نظارت بر مطبوعات امروز یکم اسفندماه 1401 با حضور اعضاء برگزار شد.

در این جلسه ضمن بررسی درخواست‌های متقاضیان صدور مجوز رسانه، گزارش تخلفات روزنامه «سازندگی» از حدود مطبوعات موضوع تبصره دو ماده (5) و بند یازده ماده (6) قانون مطبوعات مطرح شد.
با توجه به بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته و با عنایت به اصرار بر تخلف در درج محتوای خلاف واقع و تشویش اذهان عمومی طی ماه‌های گذشته، هیات نظارت بر مطبوعات رای به توقیف این روزنامه صادر کرد.

 

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: حتي در اين دوران که شايد برخي مراجع و مراکز مدافع برخورد با برخي مطبوعات به دليل همراهي با فضاي شکل گرفته بودند، باز هم دولت تلاش کرد تا تنش به حداقل برسد و رسانه‌هاي رسمي بتوانند در چارچوب قانوني فعاليت خود را ادامه دهند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به راي هيات نظارت بر مطبوعات مبني بر توقيف روزنامه سازندگي افزود: هيات نظارت بر تشکيلات غيردولتي و متشکل از نمايندگان دستگاه‌ها و قواي مختلف است و دولت نيز در اين هيات تنها يک راي دارد، با اين حال به نوبه خود از طريق دبيرخانه اين هيات و همچنين معاونت مطبوعاتي، مشکلات رسانه‌ها هستيم. در مورد با راي اخير هيات هم تلاش زيادي شده بود تا با نشست‌هاي حضوري و تذکرات، از صدور آراي توقيف جلوگيري شود، اما متأسفانه اصرار بر تخلف، هيات را مجبور به اين راي کرد.
هيات نظارت بر مطبوعات در جلسه روز اول اسفند 1401 خود روزنامه سازندگي را به استناد تبصره دو ماده پنج و بند 11 ماده 6 قانون مطبوعات توقيف کرد.

ARDASHIR2023

سایت خبری مستقل ملی ومردمی چیچست نیوز: Chichest News, an independent national and public news site

دیدگاهتان را بنویسید