چیچست نیوز
صفحه اصلی > سیاسی : جت شخصی تسهیلاتی برای اختلاسگران وآقازاده ها؟!

جت شخصی تسهیلاتی برای اختلاسگران وآقازاده ها؟!

 جت شخصی برای فراروالدین  آقازاده ها آزادشد؟!

 

واکنش کاربران:

جت فرار!

مجلس درراس اموریعنی همین!؟

من دنبال خرید یک جتِ مدلِ فِراری هستم!

وقتی شکاف طبقاتی با آزادی جت جرمیخورد!

واردات خودروممنوع واردات جت شخصی آزاد؟!

جت شخصی برای  فرارِ والدین  آقازاده ها آزاد شد؟!

به به! اوغور بخیر،جمع دویست نفری محموتی عیانتر شد

  پُرپکانی 4 میلیون مسکن پُروپیمان شد نوبت جت شخصی شده لابد!؟

خب دیگه بعدازبه مقصدرسیدن  لوکوموتیر1میلیون شغل نوبت جت شخصیه لابد؟!

پارادوکس سیاست اقتصادی دولت سیزدهم: واردات گوشی آیفون  14 ممنوع چون کالای لوکسه ولی جت شخصی نعععع  

 خب دیگه  نتیجه وعده‌های سنگین و رنگین خانه‌سازی و ایجاد اشتغال و دور زدن تحریم‌ها و…به خریدجت شخصی  منتهی شد!

در شرايط تنگنای ارزی موجود که واردات كالاهای لوکس ممنوع است ، آزادبودن واردات هواپیمای لاکچری شخصی نشان ازچیست ؟

 چه خبره  مگه نمیدونید قبلا خرید هواپیمای شخصی  ازسال 82 آزادبودمنتها فقط برای آموزش ولی خب  این تجدید آزادی لابد برای فراروالدین آقازاده های معلوم الحاله!؟

 انتقادوواکنشها به دستورالعمل خریدوفروش جت شخصی

 چندروزیست پس از رسانه‌اي شدن يك دستورالعمل براي «خريد جت شخصي 7 نفره» توسط رييس سازمان هواپيمايي، حاشيه‌ها و سوالات فراواني در اين باره در شبكه‌هاي اجتماعي و افكار عمومي شكل گرفته است.

آيا جت شخصي كالاي لوكس نيست؟

 

اين دسته از كاربران، به شرايط واردات آيفون 14 كه سال‌هاست واردات آن ممنوع است اشاره مي‌كنند. يا به واردات گوشي‌هاي بالاي 600 دلار كه به عنوان كالاي لوكس، ‌انجام اين كار منوط به صادرات كالاي ديگري شده. يا واردات خودرو كه دو سال است به دلايل مختلف انجام نمي‌شود يا فرايند كندي دارد. يا واردات لوازم خانگي كه به بهانه حمايت از توليد داخلي ممنوع شده است. اين دسته‌بندي تا چندين مورد ديگر ادامه دارد و افكار عمومي مي‌پرسد چرا اين دوگانگي رفتاري در واردات و خريد و فروش كالا ديده مي‌شود؟ و چرا رانت خاصي براي قشر پولدار جامعه فراهم شده است؟ مثلا ‌چطور مي‌شود كه آيفون 14 به دليل لوكس بودن رجيستر نمي‌شود اما به از «ما بهتران» اجازه رجيستر جت شخصي مي‌دهند؟ چرا مردم اجازه رانندگي با خودرو با حجم موتور 2000 سي‌سي به بالا را ندارند (چون اصولا آنقدر گران و ناياب است كه دسترسي عموم به آن راحت نيست) اما ثروتمندان مجوز خريد جت شخصي را پيدا مي‌كنند؟

كاربري به اين خبر كه «6 دهك جامعه توان خريد خانه ندارند» اشاره كرده و كاربري ديگر، مي‌پرسد در شرايط فقر و بدمسكني و فرار نخبگان و بيكاري و… خريد جت شخصي چه تغييري قرار است ايجاد كند؟

 

ازعجایب اینکه هواپیما تحریم ندارد اما خودو /.!!!

 

لطفا اسامي دارندگان جت شخصي را منتشر كنيد

مساله‌اي به نام تحريم در هواپيماهاي شخصي اصولا وجود ندارد. بنابراين افرادي كه سرمايه دارند و متقاضي خريد هواپيماي شخصي هستند براي خريد كار سختي ندارند. هدف از اين گزارش زير سوال بردن سطح كيفي بالا در زندگي برخي‌ها نيست اما بايد روشن بشود كه دارندگان اين امكانات، اصلا چه كساني هستند؟ چقدر از امكانات (مانند قشرهاي ضعيف‌تر) بهره مي‌برند؟

ماليات‌شان چگونه محاسبه مي‌شود؟

در كشوري با اين آمار فقر و معضل كه مسوولان فعلي‌اش، داعيه‌دار عدالت، برابري و روشنگري‌اند، بهتر است روشن بشود كه دارندگان اين امكانات، چه حقيقي چه حقوقي، باني سود براي كدام شركت وابسته به كدام ارگان و نهاد هستند؟/ اعتماد

 

 پشت پرده جت‌های خصوصی؛ از خرید تا اجاره و هزینه نگهداری/ اجاره یک جت چقدر آب می‌خورد؟/ اصلی‌ترین مالکان جت‌ها در ایران چه کسانی هستند؟

خریداران جت های خصوصی ابتدا باید هواپیمای شخصی را در سازمان هواپیمایی کشوری ثبت کنند و البته تایید و مجوز اولیه خرید هواپیما نیز ۶ ماه زمان می‌برد. محل نگهداری هواپیما‌های شخصی نیز همان فرودگاه‌های خاصی است که به خریدار معرفی می‌شود. نکته این است که بین هواپیمای فوق سبک تک موتور شخصی و جت شخصی باید کاملا تفکیک قائل شد. هواپیما‌های شخصی که تعداد آن‌ها ۲۵۰ عدد ذکر شده به طور کامل با جت‌های شخصی متفاوت هستند.

هواپیما‌های شخصی که تعداد آن‌ها ۲۵۰ عدد ذکر شده به طور کامل با جت‌های شخصی متفاوت هستند.

خرید جت؛ جنجال بر سر یک قانون ۲۰ ساله!

در سال ۱۳۸۲ وزارت راه وقت، لایحه‌ای را در رابطه با اجازه پرواز هواپیماهای شخصی به دولت برد و از آن تاریخ بود که مالکیت حقیقی و حقوقی هواپیماهای شخصی در ایران آزاد شد

هر فرد حقیقی و حقوقی ایرانی می‌تواند برای مالکیت و بهره‌برداری خصوصی از هواپیماها، اقدام به خرید کند.

بنا بر اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشور و پیگیری‌ها مشخص شد که آیین‌نامه مالکیت و بهره‌برداری از هواپیما‌های خصوصی در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۸۲ توسط هیات وزیران بررسی شده و بنا به پیشنهاد شماره ۱۲۳۵۸.۱۱ مورخ هشت آبان ۱۳۸۲ وزارت راه وترابری به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آیین‌نامه مالکیت و بهره‌برداری هواپیمای شخصی را تصویب کرد.

 

چراغ سبز قانون

 

سال١٣٧٩ برای نخستین بار هواپیماهای شخصی پرواز در آسمان ایران را تجربه کردند؛ البته آزاد شدن خریدوفروش این پرنده‌های آهنی به ‌طور رسمی اعلام نشده بود و متمولانی که از چراغ سبز قانون برای معامله این وسیله نقلیه خاص باخبر شده بودند، فقط برای آموزش و پروازهای محدود در مسافت و مسیری مشخص می‌توانستند این مرکب غیررایج را مورد استفاده قرار دهند. شمار بالای مشتریان این نوع هواپیماها سبب شد ٣سال بعد وزارت راه وقت، به فکر تدوین لایحه‌ای برای آزادسازی معاملات هواپیمای شخصی بیفتد که اگر چه این لایحه به فرجام نرسید، اما باعث شد شرط و شروط مالکیت و بهره‌برداری هواپیماهای شخصی در قالب صدور آیین‌نامه‌ای رسمی، تعیین و معاملات هواپیماهای شخصی قانونمندتر از گذشته شود. در این آیین‌نامه هر شخص حقیقی یا حقوقی دارای تابعیت کشور مجاز است با رعایت قوانین و مقررات، برای خرید و مالکیت هواپیمای شخصی غیرنظامی اقدام کند. براساس آمار رسمی پس از صدور این آیین‌نامه معاملات این وسایل نقلیه لاکچری به میزان ۵٠درصد افزایش پیدا کرده و اکنون شمار آنها در ٢٣آشیانه مجاز کشور به ٢۵٠فروند رسیده است.

قیمت جت معمولی تک موتوره تفریحی 200 هزار ودوموتوره حداقل 500 تا یک میلیون دلاراست /اعتماد

 

ARDASHIR2023

سایت خبری مستقل ملی ومردمی چیچست نیوز: Chichest News, an independent national and public news site

دیدگاهتان را بنویسید